Strategische Koers AWOG
Het Bestuur van Schoonmakend Nederland/AWOG heeft zich begin 2019 gebogen over de strategische koers AWOG voor 2019/2020 rondom de thema’s Mens, Markt en Techniek.
Expert
Speerpunten voor 2019 vallend onder Mens
- Arbeidsmarktwerving glazenwassers en gevelbehandelaars
Leden enthousiasmeren om jongeren te bereiken om glazenwasser of gevelbehadelaar te worden - Opleidingen
Bewaken dat structuur aansluit bij wensen vanuit de branche - CAO
Uitwerken pilot duurzame inzetbaarheid in de glazenwasserij (B-deel CAO) - Onwerkbaar weer
Lobbyen voor behoud regeling vorstverlet voor glazenwassers
Speerpunten voor 2019 vallend onder Markt
- G&G-module in het OSB-keurmerk uitdragen
- Prikkelende ledenbijeenkomsten AWOG (voor glas en gevel) organiseren
- Voortzetten actieweek ‘Glazenwassers hebben hart voor de zorg’
- AWOG/Glas uitdragen via website Schoonmakend Nederland en social media
- Specialisme gevel een plaats geven binnen AWOG
- Aandacht voor glazenwassersaanbestedingen
Speerpunten voor 2019 vallend onder Techniek
- Bezien of (nader) onderzoek beoordelingsmodel (haalbaarheidsonderzoek beoordelingsmodel werkmethoden glas) van Spiladvies (december 2017) mogelijk/nodig is
- Inzetten op behoud huidige ladder voor professionele gebruiker (in licht van Europese discussie)
- Updaten vragenlijsten per werkmethode (module VWOH)
- Volgen innovaties
- Onderzoeken nano voor glasbewassing en gevelbehandeling
Hoe denkt Schoonmakend Nederland-segment AWOG over...?
- Veilig werken op hoogte
- Inkopen van glasbewassing? Zie flyer Verantwoord inkopen van glasbewassing (januari 2013) en whitepaper Glasbewassing inkopen, juli 2016 (juli 2016)