Schoonmakend Nederland start campagne Keurmerk Schoon
Schoonmakend Nederland start een campagne waarin (potentiële) opdrachtgevers worden geattendeerd op bedrijven met het Keurmerk Schoon bij hun keuze voor een (specialistisch) schoonmaak- of glazenwassersbedrijf. Dit keurmerk staat voor professionaliteit en financiële betrouwbaarheid. Leden van Schoonmakend Nederland zijn in het bezit van het Keurmerk Schoon. De aangesloten bedrijven houden zich aan geldende wet- en (arbo)regelgeving, gaan goed om met personeel en hun financiële en personele administratie is op orde. En dat mag iedereen weten.
Expert
Zeven zekerheden
Het Keurmerk schoon biedt opdrachtgevers zeven zekerheden bij de inhuur van (specialistische) schoonmakers of glazenwassers. Rob Rommelse, directeur Schoonmakend Nederland: “Hiermee zijn opdrachtgevers ervan verzekerd dat ze samenwerken met een bedrijf dat zijn zaken op orde heeft. Met als belangrijkste zekerheid de NEN 4400-1-norm die aan de basis ligt van het keurmerk. Met deze certificering is het risico op ketenaansprakelijkheid bij het inhuren van schoonmakers of glazenwassers voor opdrachtgevers geminimaliseerd. Het certificaat toont aan dat het schoonmaakbedrijf belasting en premies correct afdraagt en dat de medewerkers in Nederland mogen werken. Deze certificering wordt geadviseerd door de Nederlandse Arbeidsinspectie (NLA) en is vereist voor het voeren van het keurmerk. Van de 3500 schoonmaak- en glazenwassersbedrijven in Nederland zijn er 500 in het bezit van het Keurmerk Schoon.”
Keurmerkschoon.nl
Op keurmerkschoon.nl vinden opdrachtgevers voortaan alle info over het keurmerk, de zeven zekerheden en een overzicht van de bedrijven in het bezit van het Keurmerk Schoon. Diverse (online) advertentiecampagnes, radiospots en een billboardcampagne langs snelwegen, moeten eraan bijdragen dat Keurmerk Schoon ‘top of mind’ wordt bij opdrachtgevers bij de keuze voor een schoonmaak- of glazenwassersbedrijf.