Verzuimdesk voorbeeldcasus #54 Vroegtijdig tweede spoor

Achtergrond 21 oktober 2021

Verzuimdesk voorbeeldcasus #54 Vroegtijdig tweede spoor

Een werkgever heeft een medewerker die arbeidsongeschikt is. Er zijn enkele maanden voorbij gegaan, waarin al snel duidelijk wordt dat de medewerker door diverse beperkingen niet meer terug kan keren in het eigen werk. Kan de werkgever nu vroegtijdig een tweede spoor traject inzetten?

Speelt zo’n casus in jouw organisatie of iets vergelijkbaars en heb je advies nodig? Bel de Schoonmakend Nederland Verzuimhelpdesk voor kosteloos advies: 073-648 38 50.

Expert

Ja dit kan. Het is juist goed als de werkgever en werknemer dit samen vroegtijdig signaleren. Mogelijk heeft de werknemer namelijk wel andere mogelijkheden. Zo krijgt de werknemer ook langer de tijd om dit te ontdekken.

Speelt zo’n casus in jouw organisatie of iets vergelijkbaars en heb je advies nodig? Bel de Schoonmakend Nederland Verzuimhelpdesk voor kosteloos advies: 073-648 38 50.

Lees meer voorbeeldcasussen van de verzuimhelpdesk

Gerelateerd