Campagne #SchoonMaaktMogelijk
Nederland mag beetje bij beetje meer buiten de deur gaan doen. Sectoren starten weer op, de ene sector wat sneller dan de andere. Voor iedereen geldt dat schoonmaak daarbij aan de basis staat en er een essentieel onderdeel van is. Juist de schoonmaak maakt het voor iedereen mogelijk om weer te gaan ondernemen. Om het belang ervan voor het voetlicht te brengen, start brancheorganisatie Schoonmakend Nederland de campagne #SchoonMaaktMogelijk. Daarmee laat de brancheorganisatie zien dat de schoonmaak(branche) heel belangrijk is en de opstart van Nederland mogelijk maakt. Het startsein voor de campagne werd tijdens het Schoonmakend Nederland webinar op 14 mei, over de coronacrisis en de gevolgen voor het ondernemerschap, gegeven.
Expert
Piet Adema, voorzitter Schoonmakend Nederland: “Goede schoonmaak is en blijft belangrijk. Nu en in de toekomst. Wat veel mensen niet weten is hoe mooi en divers de branche is. Onze bedrijven – groot én klein - zorgen voor schone werkplekken en een veilige leefomgeving overal in Nederland. Op kantoren, in scholen, de zorg, hotels en nog veel meer. Ik ben trots op onze bedrijven én de mensen die erin werken, omdat zij het mogelijk maken dat Nederland weer aan de slag kan.”
#SchoonMaaktMogelijk vervolg op #SchoonmakersBedankt
De nieuwe campagne is een vervolg op de actie #SchoonmakersBedankt, die Schoonmakend Nederland eind maart lanceerde. Met de actie wilde Schoonmakend Nederland namens alle grote en kleine schoonmaakbedrijven de medewerkers een hart onder de riem steken. In de nieuwe campagne staat schoonmaak, inclusief de specialismen centraal, en de belangrijke rol die zij speelt om Nederland weer op gang te krijgen.